fredag 22 februari 2008

Yay internet igen!

Bredbandsbolaget, de bajskorvshororna som behövde fem veckor på sig att flytta ett internetabbonemang några kilometer söderut, ska få betala dyrt för alla de HORDER av bloggläsare som jag nu tappat pga nada nätverkslina. Förlåt den grova liknelsen i meningens början men när man inte har möjlighet att skriva på så länge tappar man förmågan att formulera sig med stilistisk elegans. Nåväl, jag är tillbaka, äldre än någonsin och jag är fortfarande svårt plågad av detta förestående år innan jag träder in i de medelålders spöklika krets. Ett par tecken på min ofrånkomliga resa in i skymningslandet:

1. Jag hetsäter inredningsmagasin som Allt i hemmet, Elle Interiör samt - håll i er nu - tidningen Drömhem och trädgård.
Den senare en komplett bibel för den som önskar inreda sitt hem enligt Mi Ridell-konceptet dvs "Shabby Chic".

2. Jag har ända sen flytten sett till att vi ständigt har en burk med soltorkade tomater i kylen.

3. Splitter ny och radhusbrackigt glänsande platt-teve återfinnes på altarplats i vardagsrummet.

4. Jag har setts surfa receptsidor med inriktning på GI-kost.

5. Och som ytterligare ett förtvivlat led i denna råsvenniga hälsosatsning har jag dessutom - åh gud vågar jag ens säga det här - börjat motionera med gåstavar, eller som det numera kallas: Nordic Walking. Fabian, om du läser det här - låtsas för bövelen inte om mig om du skulle möta mig på Gamla Enskedes gator iförd usa-pensionärssneakers, stavar och ansträngt gungande byst.

6. Jag har börjat läsa gamla Nobelpristagare helt maniskt eftersom jag insåg att jag borde ha läst åtminstone typ fem innan jag dör.

AH, IT FEELS GOOD TO BE BACK!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade glömt bort det där med er uppkoppling och började undra om du redan kommit ur krisen. Det hade varit olyckligt och eventuellt gjort att jag tvingats prata om Beverly Hills 90210, Carolas vinst med Främling, Olof Palme och andra saker som hände för så länge sen att det borde ha varit före ens livstid MEN INTE ÄR DET.

Unknown sa...

Hurra! :-)

pop my heart. sa...

ja, en började ju fundera på om krisen överkommits som sagts. gåstavar har jag inte upptäckt än, skyr dem fortfarande som pesten. men äsh, man gillar ju det man gillar. jag sjunger i kör med nästan bara femtioplussare i så att ja. hah. fast å andra sidan får den mig att känna mig alldeles för ung så det var inget bra exempel... ;)

Unknown sa...

Hm... trubbel på uppkopplingslinan igen möjligtvis...?

Anonym sa...

Hi,hi. Men snälla människa, förbruka nu inte alla aktiviteter som hör ålderns höst till redan nu. Vad ska du då göra när du fyller 60?